بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
رژیم های غذایی |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
... بیسکویت های سبوس دار هم مانند سایر بیسکویت ها روغن و شکر دارند و این مقدار در آن ها اصلا کاهش نیافته است ... ما در طول شبانه روز خوراکی های متنوعی را با اشتیاق می خوریم اما عذاب وجدانمان فقط با مصرف برخی از آن ها بیدار می شود ... در این میان، بیسکویت های سبوس دار زبانزد خاص و عام هستند و تا به امروز کمتر کسی از خودش پرسیده که واقعا خوردن این بیسکویت ها فوایدی که گفته می شود، دارند یا خیر؟ دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، این بیسکویت ها را زیر ذره بین برده است و شما می توانید در ادامه مشروح آن را مطالعه کنید ... آقای دکتر! چرا بیسکویت های سبوس دار این همه محبوب شده اند؟ مزیت خاصی نسبت به سایر بیسکویت ها دارند؟ بیسکویت سبوس دار در مقایسه با بیسکویت های معمولی سبوس بیشتری دارند زیرا تولیدکنندگان مقداری سبوس را به آرد آن ها اضافه می کنند ... سبوس از مواد غذایی پرفیبر است اما جز این نمی توان این نوع بیسکویت را نسبت به سایر بیسکویت ها ارجح دانست ... پس چرا هر جا سخن از تغذیه سالم است، در مورد بیسکویت های سبوس دار هم صحبت می شود؟ این باور به غلط میان مردم رایج شده و متأسفانه هموطنان به اشتباه بیسکویت سبوس دار را رژیمی می دانند در حالی که بیسکویت های سبوس دار هم مانند سایر بیسکویت ها روغن و شکر دارند و این مقدار در آن ها اصلا کاهش نیافته است ادامه ...
... بی شک می دانید که دیابت یکی از بیماری های شایع در جامعه ی امروزی می باشد و این در حالی است که می توان از ابتلا به دیابت نوع 2 (رایج ترین نوع دیابت) پیشگیری کرد ... تحقیقات نشان داده اند که هر دو مورد ورزش هوازی و تمرینات مقاومتی می توانند در کنترل دیابت موثر باشند و بهترین منفعت زمانی حاصل می گردد که یک الگوی تناسب اندام، شامل هر دوی آن ها باشد هم اکنون با انجام چند تغییر ساده در شیوه زندگی خود ممکن است بتوانید خود را از عوارض جدی دیابت مانند تخریب کلیه، اعصاب و قلب در سال های آتی مصون نگه دارید ... امروزه بسیاری از محصولات تهیه شده از غلات کامل در بازار موجودند؛ لذا مصرف محصولات حاوی کربوهیدرات های سبوس دار را در ارجحیت قرار دهید ... توصیه چهارم : کاهش دادن وزن اضافی اگر دچار اضافه وزن هستید، پیشگیری از دیابت در شما منوط به کاهش دادن چربی های اضافه بدنتان است ... توصیه پنجم: پرهیز از رژیم غذایی محدود و زودگذر و اصلاح الگوی غذایی و انتخاب غذاهای سالم تر رژیم کم کربوهیدرات، رژیم پر پروتئین و دیگر رژیم های غذایی زودگذر در ابتدا به کاهش وزن شما کمک می کنند اما اثربخشی آن ها در پیشگیری از دیابت شناخته نشده است و دراز مدت بودن تأثیر آن ها نیز مبهم است ... همچنین حذف نمودن و یا محدودیت شدید یک گروه خاص غذایی، ممکن است مانع دریافت مکفی برخی مواد مغذی مورد نیاز بدنتان گردد ادامه ...
... یک متخصص تغذیه با اشاره به خصوصیات انواع رژیم های غذایی، گفت: تعادل در هر رژیم غذایی بسیار مهم است با این وجود استفاده از زیتون، ادویه زیاد و حرارت زیاد به ترتیب شاخصه رژیم های غذایی مدیترانه ای ، هندی و چینی است که در این بین رژیم غذایی مدیترانه ای از همه سالم تر و مناسب تر است ... دکتر سیدعلی کشاورز استفاده از زیتون و روغن زیتون را راز سلامتی رژیم غذایی مدیترانه ای دانست و تصریح کرد: استفاده فراوان از این ماده شاخصه اصلی رژیم غذایی مدیترانه ایست, علاوه بر این استفاده از انواع سبزی جات و میوه ها و سپس حبوبات به عنوان منابع پروتئینی منجر به کاهش جذب کلسترول در متقاضیان این نوع از رژیم غذایی می شود ... دکتر کشاورز در ادامه افزود: مصرف سبزی ها نیز در رژیم غذایی مدیترانه ای جایگاه بسیار مهمی را ایفا می کند به طوری که با دارا بودن فیبر زیاد معده را پر می کنند، همچنین ویتامین ها و رنگدانه های موجود در برگ سبزی ها، برای جلوگیری و کاهش خطر ابتلا به سکته های قلبی بسیار مفید است ادامه ...
... آنان می گویند مصرف بیشتر اسفناج و سایر سبزی های برگ دار سبزرنگ می توانند خطر دیابت را کاهش دهند ... یافته های این بررسی حاکی است: خوردن سه نوبت میوه در روز خطر ابتلا به دیابت را 18% و خوردن سبزیجات سبز و برگدار خطر ابتلا به این بیماری را 9% کاهش می دهد ... آنها دریافتند خوردن یک و نیم وعده اضافی سبزی های برگ دار سبزرنگ خطر ابتلا به دیابت را تا 14 درصد کاهش پیدا می کند، اما خوردن میوه و سبزی بیشتر همراه هم اثر چندانی در این زمینه نداشت ... دیابت نوع 2، شایع ترین نوع دیابت، با شیوع رژیم های غذایی چرب و شیرین و سبک زندگی بی حرکت، به سرعت از کشورهای ثروتمند به کشورهای با سرعت در حال توسعه در حال گسترش یافتن است ... اصلاح تغذیه و ورزش عوامل شناخته شده پیشگیری دیابت هستند، اما اینکه کدام غذا برای این هدف بهتر است و چرا، مورد اختلاف بوده است زیرا بررسی های معدودی با کیفیت خوب در این زمینه انجام شده است ... سبزی های برگ دار سبزرنگ از این لحاظ مفید هستند که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و منیزیم هستند، اما لازم است که کار بیشتری در این مورد انجام شود ادامه ...
... در سال های اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای غذاهای کم چرب، صاحبان صنایع درصدد تولید این نوع غذاها با ظاهر و ویژگی های ظاهری محصولات پرچرب بر آمده و فرآورده های جایگزین چربی را به بازار ارائه کرده اند ... منابع اصلی چربی در رژیم غذایی، روغن ها و چربی ها، گوشت قرمز و ماکیان و لبنیات می باشد ... مجموع این مواد غذایی در رژیم های غذایی حدود 90 درصد دریافت چربی را شامل می شوند ... در سال های اخیر میزان مصرف مواد غذایی چرب به طور چشمگیری افزایش یافته است ... رژیم غذایی پر چربی باعث افزایش شیوع چاقی، بیماری های قلبی - عروقی، فشار خون، مقاومت انسولینی و سرطان های خاص مانند سینه، پروستات و کولون می شود ... طبق دستور rda، میزان چربی مواد غذایی باید کاهش یابد و یا توسط فرایندهای معتبر ارائه شده با ترکیبات خاص جایگزین گردد ... در سال های اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای غذاهای کم چرب، صاحبان صنایع درصدد تولید این نوع غذاها با ظاهر و ویژگی های ظاهری محصولات پرچرب بر آمده و فرآورده های جایگزین چربی را به بازار ارائه کرده اند ... این محصولات و ترکیبات، ویژگی های حسی و کاربردی چربی ها را دارند، ولی از نظر شیمیایی در گروه چربی ها قرار نمی گیرند و انرژی کمتری نسبت به چربی ها دارند ... این ترکیبات ممکن است دارای چند یا تمامی ویژگی های چربی ها باشند ادامه ...
... پوست سیب زمینی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند از آسیب رادیکال های آزاد که منجر به بروز برخی بیماری ها مانند سرطان می شود، پیشگیری کند ... پوست سیب زمینی مقادیر بسیاری مواد مغذی را درون خود ذخیره کرده و فیبر موجود در آن برای رژیم های غذایی بسیار مفید است ادامه ...
... یک متخصص تغذیه گفت: مواد نشاسته ای همچون نان و غلات حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین ها هستند و کمبود این مواد در رژیم های غذایی موجب ریزش مو می شود ... دکتر احمد رضا درستی مواد نشاسته ای را اصلی ترین گروه هرم غذایی دانست و تاکید کرد: تمام افراد ملزم به استفاده از این مواد در رژیم غذایی روزانه خود هستند ... این متخصص تغذیه ریزش مو را از عوارض ناشی از رژیم های غذایی سخت و کمبود مواد معدنی ویتامین ها دانست و گفت: این مشکل بر اثر حذف مواد نشاسته ای و عدم مصرف برنج، نان و غلات ایجاد می شود ... دکتر درستی در پایان با اشاره به اندازه های یک وعده غذایی کامل خاطرنشان کرد: افراد باید روزانه 3 تا 5 واحد سبزیجات هر واحد به اندازه یک بشقاب کوچک 2 تا 4 واحد میوه، 3 تکه گوشت و 3 واحد لبنیات مصرف کنند ادامه ...
... رژیم بای پس معده دارای سه مرحله اصلی است که به ترتیب عبارتند از: رژیم های غذایی مایع، رژیم غذایی نرم و رژیم غذایی معمولی ... رژیم بای پس معده دارای سه مرحله اصلی است که به ترتیب عبارتند از: 1) رژیم های غذایی مایع این رژیم در روزهای اول پس از عمل برای بیمارانی تجویز می شود که باید بلع راحتی داشته باشند و فیبر و باقی مانده کمی دریافت کنند ... رژیم مایع صاف شده و مایع کامل، رژیم غذایی مایع را تشکیل می دهند : رژیم مایع صاف شده از این رژیم دو تا سه روز اول پس از عمل استفاده می شود حدود 500 کالری را تأمین می کند ... رژیم مایع صاف شده، چربی، سدیم و پتاسیم کمی دارد و در مواقع بروز اسهال و استفراغ نمی تواند مقادیر کافی الکترولیت و مایعات را تأمین نماید ... مواد غذایی مجاز در رژیم مایع صاف شده شامل چای، سوپ صاف شده و بدون چربی ( انتخاب اول پس از عمل در بیشتر جراحی های دستگاه گوارش )، نوشابه های گازدار، آب میوه صاف شده، نسکافه و ژلاتین است ... در این رژیم، شیر و مایعات تهیه شده از آن مجاز نیست ... رژیم مایع کامل این رژیم شامل کلیه غذاهایی است که در درجه حرارت اتاق یا بدن مایعند (مثل بستنی و ژله) ... این رژیم برای افرادی که در بلع و جویدن مشکل دارند و قادر به هضم غذاهای جامد نیستند، مناسب است ... رژیم فوق، تمام نیازهای تغذیه ای پایه را به جز فیبر تأمین می کند ادامه ...
... بعضی افراد به دلیل پاره ای باورهای اشتباه که در مورد شیر و فرآورده های آن وجود دارد، از دریافت این مواد مغذی امتناع می کنند ... شیر و فرآورده های آن از مهم ترین منابع تأمین ده ها مواد مغذی اساسی محسوب می شوند ... پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین های a ،b12 و ریبوفلاوین، عناصر معدنی کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و روی از جمله این مواد مغذی محسوب می شوند ... سه وعده غذایی از فرآورده های لبنی، عموما تأمین کننده کلسیم مورد نیاز بیشتر افراد است ... حذف فرآورده های لبنی از برنامه غذایی روزانه در واقع محروم کردن خود از بسیاری ویتامین ها و عناصر معدنی اساسی و مورد نیاز برای سلامتی است ... بنابراین، با نگاهی تازه به ارزش های غذایی این مواد با ارزش، به حفظ سلامت خود کمک کنید ... هر شخص (حتی اشخاص مبتلا به آسم) باید یک برنامه غذایی متعادل و سالم داشته باشد و توصیه می شود از مواد متنوعی شامل غلات، میوه ها و سبزی ها، مواد لبنی و گوشت ها استفاده گردد ... طبق تحقیقات جدید نشان داده اند که فرآورده های لبنی به کاهش خطر علائم آسم کمک می کنند ... باور اشتباه سوم: «برای کاهش وزن باید از خوردن فرآورده های لبنی خودداری کرد ... » حقیقت: حتی در رژیم های غذایی که به منظور کاهش وزن تنظیم می شود باید فرآورده های لبنی از نوع کم چرب گنجانیده شود تا به رفع نیازهای اساسی غذایی کمک کنند ادامه ...
... متخصصان تغذیه تاکید کردند افزایش حجم مواد غذایی حاوی فیبر خوراکی در رژیم غذایی روزانه تا حد زیادی خطر مرگ را کاهش می دهد ... به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز مطالعات مختلف نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از فیبر خوراکی مزایای چندگانه ای برای سلامت انسان دارند ... برای مثال این نوع از مواد غذایی از بروز اختلالات روده ای و معده ای، دیابت ، بیماریهای قلبی و سرطان پیشگیری می کنند ... به گفته پزشکان، خوردن زیاد غذاهای حاوی فیبر خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی، عفونت ها و بیماری های تنفسی را کاهش می دهد ... دکتر یی کیونگ پارک در این مقاله تاکید کرد در بررسی های قبلی بیش از هر چیز رابطه بین مصرف فیبر خوراکی و بیماری های قلبی و عروقی مورد توجه قرار گرفت اما تاکنون آزمایشات محدودی درباره ارتباط این خوردنی ها با خطر مرگ و میر در انسان صورت گرفته است ادامه ...
رژیم های غذایی |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|